Jutussaan New and Improved 21.2.2007 blogisti ”Miten asioita tehdään
Yritysten kilpailustrategioita arjessa” kiinnitti huomiotani
kriteeristöön, jota Intiassa käytetään tuotekehityksen lähtökohtana.
Kehitysmenetelmän nimi on ”Sandbox” ja se on julkaistu www.strategy.com
, jonka artikkelin linkki löytyy hänen vastauksesta kommenttiini. Kun
kauan sitten jouduin näitä asioita työkseni pähkäilemään arvelin, että
se saattaisi kiinnostaa muitakin.
The process for designing of breakthrough innovations starts with the
identification of the following four conditions, all of which have to be
met simultaneously. And all of which are difficult to realize, even
when taken one at a time:
1. The innovation must result in a product or service of world-class quality.
2. The innovation must achieve a significant price reduction — at least
90 percent off the cost of a comparable product or service in the West.
3. The innovation must be scalable: It must be able to be produced, marketed, and used in many locales and circumstances.
4. The innovation must be affordable at the bottom of the economic
pyramid, reaching people with the lowest levels of income in any given
society.
Kehittäjänä on C.K. Prahalad (ckp@umich.edu) is the
Paul and Ruth McCracken Distinguished University Professor of Corporate
Strategy at the University of Michigan.
Jos Intiassa tuotekehitykseen päätyisivät vain tuotteet, jotka on
kehitetty hiekkalaatikon avulla niin Nokiankin polvien olisi syytä
tutista. Me tavallisten yritysten tavalliset kuolevaiset voisimme ehkä
ottaa opiksi kansallisen kilpailukyvyn parantamiseksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti