tiistai 8. joulukuuta 2009

Vai että Väyrysestä pappi?

Hetken jo riemuitsin ja huusin hoosiannaa. Sillä totta kai on, että monen PeräPohjalaisen (vai Lappilaisen?) mielestä Paavo on aina edustanut korkeampia voimia, lähes Jumalasta seuraavaa. Ja olisihan se jotain, jos hänet vihdoin saataisi täältä Kehä III sisäpuolelta lopullisesti innostamaan joukkojaan sinne pohjoiseen.


Mutta Paavo on aina yllätyksiä täynnä. Sillä vaikka kuulemma paanukirkkoa on tilaamassa niin pappisvihkimus vielä puuttuu. Eikä pytinkikään sitten ihan oikeasti olekaan kirkko. Olisiko kirkollinen jalasmökki?


Onkohan tämä Paavon yritys saada osansa Keminmaan kirkollisveron tuotosta?

3 kommenttia:

Jo vain kirjoitti...

Pitää utamia opastaa.

Lappalaisesta aboriginaalista ja Kristuksen ajoista Lapissa kaikki lähtee.

Ensimmäisen kerran mainittiin Helsingin yliopistossa Hra Meurmannin luennolla v. 1863 nimitys Saamelainen - erotuksena siivoottomasta, löyhätapaisista, mukavuutta rakastavista, petoksiin taipuvasista ja juoponsorttisista. Niinkuin oli präntätty lunttaan.

Kirjalliseen painettuun asuun nimi Saame, Saamelainen päätyi ensimmäisen kerran v. 1901.

Paavo ei ole lappalainen eikä saamelainen vaan vivahtaa ja linkittyy juuriltaan Ranskan Lutviikin ajan pallonmittausporukaan ja Maupertuisin kylän väkeen lähellä Pariisia.

Poliitkon ja saarnamiehen kyvyt tunnetaan sitten v. 1970 alkaen.

Tietää Paavo enemmän kuin kertoo.

hakki47 kirjoitti...

Tällaisen Torniossa syntyneen, mutta Helsingissä varttuneen suureksi ihmetykseksi tulee väitteesi, että Väyrynen olisi muuta kuin poronpurijain kunniakasta sukua. Mutta oppia ikä kaikki.

Anonyymi kirjoitti...

Vittu saatanat kikkeli jumalauta aaaaaaaAaaaa perkele