14.9.2008 17.39 | hakki47 | Liikenne, Työelämä
Vaikka en itse työikänäni juurikaan julkisia kulkuneuvoja ole käyttänyt, alkoi asia nyt eläkkeellä kiinnostamaan. Kun 1950-luvun alussa kuljin Munkasta Kamppiin kouluun ja takaisin, jouduin käyttämään kahta välinettä: No. 4 ratikkaa ja No. 14 trollikkaa.
Se No. 4 ratikka toimii edelleen. Ja hyvin. Nyt eläkkeelle siirryttyäni yritän oikein oikeesti jättäytyä Stadi-matkailussa sen ja sen kavereitten varaan. Ja aika kivasti sekin onnistuu.
Mutta missä on lapsuuteni No. 14 trollikka? Tänä öljyn spekuloiduin, vahvasti vaihtelevin hinnoin, saattaisi olla korkea aika arvioida, josko trollikalle olis tilaa. Täällä pääkaupunkiseudulla. Tai ainakin Helsingissä. Ja saattaisivat ne pari muutakin luontaista kasvukeskusta arvioinnista hyötyä; - etelästä pohjoiseen - Turku Tampere ja Oulu.
Pari johtoa ilmassa, kiskoista ei tietoakaan, ei liioin päästöjä. Tuntuisi siltä, että ei investointeja, ei sidonnaisuuksia ja juuri sitä mitä ympäristö edellyttää.
Missä siis viipyvät trollikat?
Pysyvä linkki | 5 kommenttia »
sunnuntai 14. syyskuuta 2008
Trollikka
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti