torstai 25. syyskuuta 2008

Ennuste on vastaanottajan vastuulla

25.9.2008 19.35 | hakki47 | Työelämä, Markkinointi, Talous

Mitä hyötyä on ennusteilla, jotka eivät juurikaan kuvaa sitä minkä hetken kuluttua näemme? Olipa kyseessä sitten asuntojen hinnat tai saatavuus, osakkeiden tai valuuttojen kurssien suhteet, kuluttajan mieltymykset luomu tai raakaruokaan?

Viime vuosien aikana tieteelliseltä ja tutkitulta näyttävä ennustelu on kasvanut merkittävästi. Ja kun vertaamme ennusteita ja tapahtumien todellisuutta havaitsemme, että ennusteet ovat pielessä. Aina.

Herää kysymys siitä, miksi maksaa palkkaa ennustajille joiden Tea-lehdet eivät osoita oikeaan tulevaisuuteen? (Sorry boys and girls.)

Pysyvä linkki | 2 kommenttia »

Ei kommentteja: