Jutussaan New and Improved 21.2.2007 blogisti ”Miten asioita tehdään Yritysten kilpailustrategioita arjessa” kiinnitti huomiotani kriteeristöön, jota Intiassa käytetään tuotekehityksen lähtökohtana. Kehitysmenetelmän nimi on ”Sandbox” ja se on julkaistu www.strategy.com , jonka artikkelin linkki löytyy hänen vastauksesta kommenttiini. Kun kauan sitten jouduin näitä asioita työkseni pähkäilemään arvelin, että se saattaisi kiinnostaa muitakin.The process for designing of breakthrough innovations starts with the identification of the following four conditions, all of which have to be met simultaneously. And all of which are difficult to realize, even when taken one at a time:
1. The innovation must result in a product or service of world-class quality.
2. The innovation must achieve a significant price reduction — at least 90 percent off the cost of a comparable product or service in the West.
3. The innovation must be scalable: It must be able to be produced, marketed, and used in many locales and circumstances.
4. The innovation must be affordable at the bottom of the economic pyramid, reaching people with the lowest levels of income in any given society.
Kehittäjänä on C.K. Prahalad (ckp@umich.edu) is the Paul and Ruth McCracken Distinguished University Professor of Corporate Strategy at the University of Michigan.
Jos Intiassa tuotekehitykseen päätyisivät vain tuotteet, jotka on kehitetty hiekkalaatikon avulla niin Nokiankin polvien olisi syytä tutista. Me tavallisten yritysten tavalliset kuolevaiset voisimme ehkä ottaa opiksi kansallisen kilpailukyvyn parantamiseksi.
sunnuntai 26. heinäkuuta 2009
Hiekkalaatikolla uusia tuotteita
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
H XLVII !
Toivomuslista on vaativa, mutta toteutuvatko toiveet ? Reaalimaailmassa ?
Tuleko kuitenkaan aina hyvä kakku ?
Suomalainen asiantuntija, Joulupukki, on perehtynyt näihin toivomuslistoihin, joten soitto Rovaniemelle voisi selventää asiaa. Siellähän Sammon taontakin on edennyt mukavasti !
;-)
Vox
Mutta kyllähän he siellä Intiassa kai joutuivat arpomaan 100.000 ensimmäistä, jotka saivat ostaa maailman halvimman auton (hinta alta 2.000 euroa)? Toisaalta täällä meillä Korvatunturin Joulupukki on saanut vähintään kerran jo konkkaan.
Voisiko olla niin, että meillä useimmat katsovat vaatimattomammankin Sammon riittävän? Näin kotitarpeiksi.
Eiköhän käännetä taas kylkeä?
Lähetä kommentti