keskiviikko 20. helmikuuta 2008

Uimahallista kylpyläksi

20.2.2008 13.31 | hakki47 | Hyvinvointi, Ruoka & juoma, Työelämä, Asiakaspalvelu ja viestintä

Sattuipa kauniit, joskin kylmät säät Tallinnan matkallemme. Ja nuoren neidin mukanaolo suuntasi voimakkaasti lapsiystävälliseen liikkumiseen. Ja loppujen lopuksi, pari päivää on varsin lyhyt aika.

Kalev-Spa-Uimahallista, josta jo paikanpäältä kirjoitin väittäisin meidän suomalaisten voivan ottaa monessa suhteessa oppia. Halliin, jossa perinteisesti lienee ollut 50 metrin uimaratoja 8 - 10 kappaletta, oli uudistamisen yhteydessä - pari vuotta sitten(?) rakennettu lisäksi 4 - 5 vesihieronta allasta, yksi virtaavan veden allas, pariratainen ehkä 20 metrinen allas, pikkulasten elämyspolskutteluallas ja kolme vesiliukumäkeä. Kasveja oli paljon. Olivatko aitoja en osaa sanoa, kun ei kiinnosta. Mutta lisäsivät viihtyvyyttä mahtavasti. Altaan ympärillä “auringonottolavereita” ja huippuna vielä baari, josta saattoi ostaa virvokkeita ja jäätelöä, ja nauttia niistä pöydän ääressä istuen. Kesäistä uimarantatunnelmaa lisäsi onnistunut epäsuora valaistus ja hallin lämpötila.

Hinta vastasi suomalaisten hallien hintoja ja oli rakennettu 1,5 ja 2,5 tunnin mukaan vaihtelevaksi. Ostetun ajan ylittäminen maksoi kruunun minuutissa.

Kannattaisi eräiden tuntemieni hallien käydä opintomatkalla. Esimerkiksi Espoonlahden, Leppävaaran, Pirkkolan hallit, jopa Mäkelänrinnekin voisivat pienillä investoinneilla kehittää itsensä aivan uudelle asiakasystävälliselle tasolle. Ja tehdä samalla vielä sillä rahaa.
Kokemus oli, kuten ehkä tästä jutustakin käy ilmi sitä luokkaa, että mennään uudestaankin. Hauskinta asiassa on se, että jos päivän matkaan varaa, niin mieluummin lähdemme Kaleviin kuin esimerkiksi Vierumäen halliin, joka mielestäni oli edes askel oikeaan suuntaan. Serenassa en ole käynyt, on senverran hankalammassa paikassa, julkisilla matkusteltaessa.

Pysyvä linkki | 15 kommenttia »

Ei kommentteja: