hakki47 | Työelämä, Teknologia, Työ & bisnes
Guardian: “Facebook is so last year - welcome to the hit websites of 2008?.
Ei nuo kauan nykyjänsä kestä nuo hittituotteet. Tuskin olivat Jaikun perustajat myyneet yrityksensä Googlelle kun, muistaakseni eilen, joku lehti jo raportoi palvelun kehittämisen tömähtäneen seinään jopa siihen pisteeseen, että uusia käyttäjiä ei hyväksytä mukaan. Kommenteissa todettiin, että tyypillinen tapaus potentiaalisen kilpailijan ostamisesta. Ja sattuuhan sitäkin.
Tänään törmäsin yllämainittuun juttuun Dopplr´ista Tietoviikon sivuilla. Näköjään kyseessä on hyötysegmentointi FB:stä. Johan oli aikakin. Ja varmasti lisää vielä seuraa. Liikematkaajille ja muutenkin paljon matkustaville suunnattu palvelu mahdollistaa tapaamiset yms. missä tahansa maailmassa. Kun nyt vaan satutte sielläpäin olemaan. Ihan hyvän tuntuinen työkalu, kun hakuja voi tehdä tietokonemaisesti ristiin rastiin, itse ja muut palvelua käyttävät kaverit.
Mitäköhän ne keksii seuraavaksi? Sen selvittämiseksi suosittelen ainakin tutustumaan hakuohjelmaan nimelta StumbleUpon. Määrittelemällä omat kiinnostusksesi kohteet pääset seuraamaan esimerkiksi netissä alalta esiintyviä uusia sovelluksia tai sivuja yleensä. Siinä sitä on nykyihmiselle riittävästi heikkoja ja vähän vahvempiakin signaaleja.
Eikun kompastelemaan.
PS
Muutaman ajan kuluttua löytyy varmasti myös Jaikulle ja Twitterille hyötysovelluksia.
torstai 10. tammikuuta 2008
Facebook is so last year
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti