keskiviikko 2. syyskuuta 2009

Nokia taistelee jälleen

Joka päivä jotain uutta tapahtuu nyt Nokian ympärillä.

Läppäreitä julkistetaan, uusia puhelimia kerrotaan julkaistavan, vanhoja pienennetään, hintoja ei esitetä ja sitten esitetään, johtajia lähtee ja uusia nimitetään, kovia myynnnin kappalelukuja esitetään, väkeä vähennetään.

Tämä lienee sitä virtuaalitaloutta? Tiedotustaloutta? Kurssin-nostomagiikkaa? Ainakin viestintätoiminto on skarppina.

9 kommenttia:

Heli Sirkiä kirjoitti...

Or not. Sinua siteeraten, hakki :)

Hyvähän se on, että joku firma pysyy nopeassa muutoksessa mukana, vai kuinka? Muuttaakohan tämän päivän uutinen suhtautumista sosiaalisen mediaan Suomessa ja millä aikavälillä?

hakki47 kirjoitti...

Heli Sirkiä,

sinä et ole ToBe. ;-)

"Muuttaakohan tämän päivän uutinen suhtautumista sosiaalisen mediaan Suomessa ja millä aikavälillä?" ???

Mutta pakko kai tuosta alle osakehinnan 10 euron tasosta on ylös päästä. Tulee muuten isommat pojat ostoksille.

Seppo kirjoitti...

Nokialla on pallo hukassa pyramidin murentuessa, kun Suuri Tehtävä alkaa olla toteutettu.

hakki47 kirjoitti...

Seppo,

hyökkäys on paras puolustus. Varsinkin silloin kun pallo on hukassa. Ei se pelkästään puolustamalla löydy.

Jyri Snellman (siis entinen Jyri Kärkkäinen) kirjoitti...

Mihin katosi Nokia Sensor -toiminto heidän uusista puhelimistaan? Lovegety oli saamassa kovan kilpailijan.

hakki47 kirjoitti...

Viitaten siihen, mitä Sepolle vastasin; jospa he ovat juuri hyökkäämässä löytääkseen Sensorin?

Heli Sirkiä kirjoitti...

Tarkoitin Lifecasting with Ovi -palvelua Facebookissa. Linkitin heidän videon blogikirjoitukseeni. Käypä katsomassa.

"Nokian tänään julkistama lifecasting with Ovi -sovellus on merkittävä edistysaskel henkilökohtaisen ja sijaintitietoisen internetin kehityksessä. Nokian yhteistyökumppanina sovelluksen kehittämisessä on ollut Facebook, maailman laajin sosiaalinen verkosto. Lifecasting with Ovi on ensimmäinen sovellus, joka mahdollistaa Facebook-palvelun sijainti- ja statustietojen päivittämisen suoraan mobiililaitteen aloitusnäytöltä. Lifecasting on paljon muutakin kuin statuksen julkaisemista - se yhdistää ihmisiä entistä tiiviimin ja läheisemmin toisiinsa. Lifecasting mahdollistaa uudenlaiset kommunikointitavat, kuten viestien lähettämisen, statuksen päivityksen tai jopa ystävän tai paikan navigoinnin."

hakki47 kirjoitti...

Heli Sirkiä

En taida olla kohderyhmää. Tuskin viitsin käyttää edes tekstiviestejä. ;-)

Heli Sirkiä kirjoitti...

Hakki, no tuohon on paha sanoa mitään. 1-0 sulle. Viimeksi tänään kyllä ajattelin, että miksi tuntuu siltä että kaikki paukut menevät Generation Y -kohderyhmään. Onhan elämää senkin "kohortin" ulkopuolella.