24.8.2007 10.08 | hakki47 | Työelämä, Media, Asiakaspalvelu ja viestintä
On onni syntyä Suomeen, Euroopan Japaniin. Meillä menee tosi hyvin.
Itse asiassa meillä kaikki on paremmin kuin muilla, ruokakin puhtainta maailmassa. Väestömme on koulutetuinta, innovatiivisintä ja osaavinta maailmassa. Internetti on meille arkipäivää, sylilapsetkin surffaavat netissä ja käyttävät kännykkää päivittäin. Suhtaudumme ennakkoluulottomasti ja kokeillen uusiin ajatuksiin, teknologioihin, laitteisiin ja toimintatapoihin. Googlet ja podcastit, pc:t ja Macit, kännyt ja wlanit, jaikut ja wikit…. kaikki ovat meillä tehokäytössä.
On meillä perinteisesti ollut liiketoiminnassa yksi alue, jolla olemme himpun verran heikompi kuin maailman paras, ehkä? Myynti ja markkinointi, laajemmin ottaen kaupallistaminen.
Tämä tuli mieleen kompastuttuani kilpailijan blogisivustolla Timo Peltosen artikkeliin Media ja markkinointiblogi: top 150. Sillä ollut linkki vei AdvertismentAge blogille jolla Todd Andrlik ylläpitää listaa englanninkielisistä media- ja markkinointiblogeista maailmassa. 150 kärjessä, itse tosin löysin 419. Pääosa yrityksistä jenkkejä, eurooppalaisetkin jossain määrin edustettuna. Suomalaiset loistivat poissaolollaan. Miksi?
Olemme ehkä yhtä mieltä siitä, että blogit ovat tulevaisuutta? Ehkä siitäkin voimme olla yhtä mieltä, että nopeat syövät hitaat, vaikka busineksessa ei edelläkävijä aina ole voittaja. Ja olihan se vain englanninkielisten blogien luettelo. Mutta, että ei ainuttakaan?
Miksi? Vai olemmeko myöhässä? Ja pitäisikö yleensä kaikenlaiseen uuteen innostua?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti